کد خبر: ۹۲۰۳۹۴
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۴۰۳ - ۲۲:۱۵

فیلم| جسد یک کوهنورد پس از ۲۲ سال پیدا شد

جسد یک کوهنورد آمریکایی که ۲۲ سال پیش درگذشت در بلندترین قله پرو پیدا شده است.
فیلم| جسد یک کوهنورد پس از ۲۲ سال پیدا شد
آفتاب‌‌نیوز :

پلیس پرو روز سه شنبه اعلام کرد که مقامات پرو جسد یک آمریکایی را پیدا کردند که ۲۲ سال پیش هنگام تلاش برای صعود از بلندترین کوه پرو جان باخت.

پلیس پرو و نیرو‌های امداد کوهستانی جسد این کوهنورد آمریکایی را که در سال ۲۰۰۲ مفقود شده بود، پس از آب شدن یخچال‌های طبیعی در مرتفع‌ترین کوه پرو پیدا کردند.

جسد ویلیام استامپفل در حالی پیدا شد که هنوز چکمه‌های کوهنوردی، یخ‌شکن و لباس‌ها به خوبی حفظ شده و همچنین گواهینامه رانندگی و گذرنامه همراه او بود.

یک جفت عینک آفتابی، یک دوربین، یک دستگاه ضبط صدا و دو اسکناس ۲۰ دلاری در حال تجزیه نیز همراه او بوده است. گمان می‌رود که ویلیام ۲۰ سال پیش در پی وقوع بهمن جان باخت.

در بیانیه ای، پلیس می‌گوید جسد او را در ۵ ژوئیه در ارتفاع ۵۲۰۰ متری (۱۷۰۶۰.۳۷ فوت) بسیار پایین‌تر از قله ۶۷۶۸ متری اوآسکاران پیدا کرده است.

توده یخبندان در این منطقه از حدود ۱۰ سال گذشته در حال عقب نشینی بوده است.

پرو حدود ۶۸ درصد از یخچال‌های طبیعی استوایی جهان را در خود جای داده است که از آسیب پذیرترین یخ‌های سیاره‌ای هستند که در حال آب شدن هستند.

گزارش نوامبر توسط دولت پرو نشان می‌دهد که این کشور ۵۶ درصد از یخچال‌های طبیعی استوایی خود را در شش دهه گذشته از دست داده است.

بسیاری از این یخچال‌ها در کوردیللرا بلانکا واقع شده‌اند، جایی که کوه‌های اوآسکاران و دیگر کوه‌های نمادین هزاران کوهنورد در سال را به خود جذب می‌کنند.

منبع: فرارو
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین